Blog Görsel
31.07.2024

Sürdürülebilirliğin Anahtarı: ESG Raporlaması

ESG (Çevresel, Sosyal ve Yönetişim) raporlaması, tüm paydaşların -finansal kuruluşlardan tüketicilere kadar- sürdürülebilirliğe artan odaklanmaları göz önüne alındığında, şirketler için giderek daha önemli hale geliyor.

Kobi Bloga Yazısı Görsel (1)

KOBİ'ler İçin Sürdürülebilirlik Stratejisi Nasıl Belirlenir

Sürdürülebilirlik, küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ'ler) dahil olmak üzere, işletmelerin büyüklüğünden bağımsız, firmaları etkileyen önemli bir faktör olarak ortaya çıkmıştır. KOBİ'lerin bu konulardaki farkındalığının ve katılımının artırılması, Avrupa Birliği (AB) düzeyinde getirilen düzenleyici yükümlülüklere uyum sağlayabilmek için vazgeçilmezdir. Nitekim AB yasama alanı son yıllarda değişmiş olup, yükümlülükler doğrudan veya dolaylı olarak KOBİ'leri etkileyecek şekilde genişletilmiştir.

11.07.2024
Esg Data Collection

ESG Verisi Toplama: Nasıl ve Hangi Adımlarla Harekete Geçilmeli?

ESG kriterleri, şirketlerin faaliyet stratejilerini, yatırımlarını ve küresel pazar algısını şekillendirmede önemli bir rol oynamaktadır. Tüketiciler, yatırımcılar ve düzenleyici kurumlar giderek daha fazla sürdürülebilirlik ve etik uygulamalarını önceliklendirirken, kapsamlı ESG verisi toplama ihtiyacı her zamankinden daha kritik hale gelmiştir. ESG veri toplamanın "nasıl" ve "nerede" yönlerini anlamak, organizasyonların şeffaflık ve hesap verebilirlik taleplerini karşılayabilmesini sağlamak açısından önemlidir.

10.06.2024
Green Procurement Evaluating Suppliers Esg

Yeşil Tedarik: Tedarik Zincirini ESG ile Değerlendirmek

Tedarik zinciri ile olan iş ilişkilerinin, kapsamlı iş stratejilerine dönüşmesi, tedarikçileri stratejik ortaklar olarak görmeyi öne çıkarıyor. Kapsam 3 emisyonlarının, firmaların büyük bir kısmını oluşturması, ESG ölçütlerinin ve politikalarının standart tedarikçi seçim ve tedarik süreçlerine entegre edilmesini gerektiren bir anlayışı da beraberinde getiriyor.

16.05.2024

Son içerikler

Yeşil Farkındalığın Karanlık Yüzü: Yeşil Aklama

Yeşil farkındalık birçok şirketin çevresel uygulamalarını gerçekten iyileştirmeye teşvik ederken, aynı zamanda yeşil aklama veya yeşil yıkama olarak bilinen manipülatif bir pazarlama stratejisinin de ortaya çıkmasına neden olmuştur.

02.11.2023

Sürdürülebilirlik Stratejisi Geliştirme 101

Etkili ve uygun bir ESG stratejisi geliştirebilmek için şirketlerin bütünsel bir yaklaşım benimsemeleri gerekir. ESG çerçevesinin farklı yönlerini ele alan, sürdürülebilirlik değerlendirmesine dayalı hedeflerin tanımlanması önemlidir.

01.11.2023

Yeşil Varlık Oranı

Yatırımcılar ve diğer paydaşlar için söz konusu kurumun ne kadar sürdürülebilir yatırım yaptığının daha iyi anlaşılmasını sağlamayı amaçlayan Yeşil Varlık Oranı (GAR), Türkiye Bankalar Birliği tarafından kredi veren firmanın bilançosundaki toplam varlıklarına kıyasla iklim dostu kredilerin, avansların ve borçlanma senetlerinin miktarını yüzdesel olarak ölçecek performans göstergesi şeklinde tanımlanmıştır.

24.07.2023

Yeşil Satın Alma: Tedarik Zincirinde Tercih Olmaktan Zorunluluğa

Yeşil satın alma veya yeşil tedarik kavramı, insan sağlığına ve doğaya daha az zararlı olan, çevresel hasar etkisi azaltılmış ürünlerin satın alınmasını ifade eder. Yeşil satın alma, sürdürülebilir malzemelerin kullanımının yanı sıra sürdürülebilirliği destekleyen uygulamaları, etkili kaynak kullanımını ve üretim süreçlerini kapsar

17.07.2023

Büyük Ölçekli Şirketler İçin Sürdürülebilirlik Stratejileri: Uyum Mevzuatları ve Rekabet

Kurumsal stratejiler içerisindeki sürdürülebilirlik stratejisi birçok paydaşı etkilediğinden, sürdürülebilirlik önemli bir başarı faktörüdür. Sürdürülebilirlik stratejisinin uygulanması, şirketlere marka itibarı, verimlilik ve tüketici beklentileri konularında çeşitli faydalar sağlamaktadır. Sürdürülebilir uygulamaları benimseyen şirketler; marka imajlarını geliştirmekte, yeni gelir akışları yaratabilmekte ve maliyetlerini azaltabilmektedirler.

10.07.2023

Synesgy, yenilenen GRI Evrensel Standartlarına göre güncellendi

Synesgy, Küresel İlkeler Sözleşmesi, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA), Avrupa Bankacılık Otoritesi (EBA), AB Sürdürülebilir Faaliyetler Taksonomisi gibi küresel ESG pazar düzenlemelerine dayanan özel soru setleri içermektedir. Global Reporting Initiative’e (GRI) ve küresel düzenlemelere atıfta bulunan; Şirket ve Çevresel, Sosyal, Kurumsal Yönetim ilkelerine odaklanan soruların yer aldığı temel soru seti bulunan Synesgy, 1 Ocak 2023 tarihinde yürürlüğe giren Evrensel Standartlar'a göre güncellenmiştir.

03.07.2023

Çalışan ve Paydaşlarla Sürdürülebilirlik İletişimi

Sürdürülebilirliğin kurumlar için değer oluşturmasının en önemli sebeplerinden biri, kuruluşlara çevresel bakım, sosyal faaliyetler ve kurumsal yönetim uygulamaları açısından itibar kazanma fırsatı sunmasıdır. Bu fırsat şirketlerin giderek daha çok takdir edilmesini sağlamakla birlikte tüketicilerin karar verme süreçleri üzerinde de önemli etkiye sahiptir. Bu nedenle, kurumsal iletişim ile tüm alıcılara iletilen mesajlar açıkça sürdürülebilirlik hedeflerini vurgulamalıdır.

26.06.2023

Finansal Kurumlar ve Bankalar için Synesgy

Genişleyen yatırımcı ve finansal tabanın ihtiyaçlarını karşılamak için ayrıntılı verilerin elde edilmesi önemli hale gelmektedir. Öte yandan, günümüz ESG yatırımcıları hem değer odaklı, hem de ESG odaklı olduğundan sürdürülebilirlik konusunda veri ve analizlere ihtiyaç artmaktadır. Bu nedenle ESG verileri, finansal kurumlar ve bankacılık sektörü için kritik varlıklar olarak kabul edilmektedir.

19.06.2023

Yeşil Farkındalığın Karanlık Yüzü: Yeşil Aklama

Yeşil farkındalık birçok şirketin çevresel uygulamalarını gerçekten iyileştirmeye teşvik ederken, aynı zamanda yeşil aklama veya yeşil yıkama olarak bilinen manipülatif bir pazarlama stratejisinin de ortaya çıkmasına neden olmuştur.

02.11.2023

Sürdürülebilirlik Stratejisi Geliştirme 101

Etkili ve uygun bir ESG stratejisi geliştirebilmek için şirketlerin bütünsel bir yaklaşım benimsemeleri gerekir. ESG çerçevesinin farklı yönlerini ele alan, sürdürülebilirlik değerlendirmesine dayalı hedeflerin tanımlanması önemlidir.

01.11.2023

Yeşil Varlık Oranı

Yatırımcılar ve diğer paydaşlar için söz konusu kurumun ne kadar sürdürülebilir yatırım yaptığının daha iyi anlaşılmasını sağlamayı amaçlayan Yeşil Varlık Oranı (GAR), Türkiye Bankalar Birliği tarafından kredi veren firmanın bilançosundaki toplam varlıklarına kıyasla iklim dostu kredilerin, avansların ve borçlanma senetlerinin miktarını yüzdesel olarak ölçecek performans göstergesi şeklinde tanımlanmıştır.

24.07.2023

Yeşil Satın Alma: Tedarik Zincirinde Tercih Olmaktan Zorunluluğa

Yeşil satın alma veya yeşil tedarik kavramı, insan sağlığına ve doğaya daha az zararlı olan, çevresel hasar etkisi azaltılmış ürünlerin satın alınmasını ifade eder. Yeşil satın alma, sürdürülebilir malzemelerin kullanımının yanı sıra sürdürülebilirliği destekleyen uygulamaları, etkili kaynak kullanımını ve üretim süreçlerini kapsar

17.07.2023

Büyük Ölçekli Şirketler İçin Sürdürülebilirlik Stratejileri: Uyum Mevzuatları ve Rekabet

Kurumsal stratejiler içerisindeki sürdürülebilirlik stratejisi birçok paydaşı etkilediğinden, sürdürülebilirlik önemli bir başarı faktörüdür. Sürdürülebilirlik stratejisinin uygulanması, şirketlere marka itibarı, verimlilik ve tüketici beklentileri konularında çeşitli faydalar sağlamaktadır. Sürdürülebilir uygulamaları benimseyen şirketler; marka imajlarını geliştirmekte, yeni gelir akışları yaratabilmekte ve maliyetlerini azaltabilmektedirler.

10.07.2023

Synesgy, yenilenen GRI Evrensel Standartlarına göre güncellendi

Synesgy, Küresel İlkeler Sözleşmesi, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA), Avrupa Bankacılık Otoritesi (EBA), AB Sürdürülebilir Faaliyetler Taksonomisi gibi küresel ESG pazar düzenlemelerine dayanan özel soru setleri içermektedir. Global Reporting Initiative’e (GRI) ve küresel düzenlemelere atıfta bulunan; Şirket ve Çevresel, Sosyal, Kurumsal Yönetim ilkelerine odaklanan soruların yer aldığı temel soru seti bulunan Synesgy, 1 Ocak 2023 tarihinde yürürlüğe giren Evrensel Standartlar'a göre güncellenmiştir.

03.07.2023

Çalışan ve Paydaşlarla Sürdürülebilirlik İletişimi

Sürdürülebilirliğin kurumlar için değer oluşturmasının en önemli sebeplerinden biri, kuruluşlara çevresel bakım, sosyal faaliyetler ve kurumsal yönetim uygulamaları açısından itibar kazanma fırsatı sunmasıdır. Bu fırsat şirketlerin giderek daha çok takdir edilmesini sağlamakla birlikte tüketicilerin karar verme süreçleri üzerinde de önemli etkiye sahiptir. Bu nedenle, kurumsal iletişim ile tüm alıcılara iletilen mesajlar açıkça sürdürülebilirlik hedeflerini vurgulamalıdır.

26.06.2023

Finansal Kurumlar ve Bankalar için Synesgy

Genişleyen yatırımcı ve finansal tabanın ihtiyaçlarını karşılamak için ayrıntılı verilerin elde edilmesi önemli hale gelmektedir. Öte yandan, günümüz ESG yatırımcıları hem değer odaklı, hem de ESG odaklı olduğundan sürdürülebilirlik konusunda veri ve analizlere ihtiyaç artmaktadır. Bu nedenle ESG verileri, finansal kurumlar ve bankacılık sektörü için kritik varlıklar olarak kabul edilmektedir.

19.06.2023